Kwaliteit is mensenwerk!

“Het gaat niet om hoe het moet, maar om waarom je het niet doet”. Onderwijsmensen praten graag over het onderwijs. Ze zijn gedreven en hebben hun ideeën over hoe goed onderwijs eruit ziet. In teams worden daar soms ook mooie gesprekken over gevoerd… om vervolgens toch vaak terug te vallen op de eigen inzichten. Veel gesprekken worden zo geen gezamenlijke praktijk.

 “In het onderwijs heeft iedereen zijn visie op kwaliteit”Met je team echt in gesprek zijn over onderwijskwaliteit is zo waardevol. Zulke gesprekken hebben de volgende dag al impact op het onderwijs in alle groepen. Gesprekken vanuit een open, eerlijke en nieuwsgierige houding. Contactmomenten waarin ‘mijn overtuiging’ overgaat in ‘onze visie’. Vergaderingen waarin collega’s de ruimte ervaren om als professionals constructief-kritisch te zijn naar elkaars inbreng. Gesprekken vanuit een eenduidig beeld van onderwijskwaliteit: het waarderingskader.

“Wij helpen jou richting te geven aan de kwaliteitsontwikkeling met je team”Arjo de Groot, Marco König en Jelle Admiraal hebben de handen ineen geslagen. Wij geloven in scholen waar onderwijskwaliteit leeft in alle groepen. We maken ons sterk voor scholen waar ieder kind goed les krijgt. Jij geeft richting aan de kwaliteitsontwikkeling met je team en wij helpen je daarbij. Wij hebben een spel ontwikkeld om het waarderingskader impact te geven binnen het onderwijs: Waarderingskader in de vingers.

Meer informatie kun je vinden via Waardeer Je Kwaliteit

Wat anderen van ons vinden

Het waarderingskader was voor mij stiekem een “oh-ja-dat-is-er-ook-nog-kader”. Ik kon het niet altijd matchen met de ambities van de school en ik zocht meestal achteraf verbindingen met het waarderingskader. Het kader was sluimerend aanwezig, voelde als een ‘moetje’. Totdat Jelle Admiraal tijdens “Waardeer je Kwaliteit” inzicht gaf in het kader, ondersteund door een eenvoudige, direct toepasbare werkvorm. Wat bleek? Schoolambities en waarderingskader zijn júist kinderlijk eenvoudig te combineren… als je het tenminste ziet. En dat laatste, daar zorgt Jelle Admiraal voor.

Marco König
Marco König
Interim directeur

Een super praktische training om vanuit spelvorm met je team of bestuurder, optimaal te (leren) communiceren over de eigen schoolse onderwijskwaliteit. De training en het spel bieden een handvat om inhoudelijk kennis te nemen van het onderwijsinspectiekader en geven je tegelijkertijd zicht op de stand van zaken van de onderwijskwaliteit van je school. Blinde vlekken worden zichtbaar waardoor je gezamenlijk de dialoog kunt voeren over de gewenste kwaliteitsontwikkeling en het effect daarvan op de leerlingen.

Angèle van der Star
Interim directeur

Jelle Admiraal heeft op onze school een audit gedaan. Naast de vaste onderdelen van een audit met het inspectiekader gaat Jelle echt de diepte in. Hij wil de hele  ‘puzzel’ zien: Het waarom achter de observatie. Dit kon soms best confronterend zijn, maar zorgt er zeker voor dat onze school weer in beweging komt om de onderwijskwaliteit te verbeteren.

Annemieke Steenbergen
Annemieke Steenbergen
Interim IB'er
Waarderingskader 2021

Onderwijs is een publiek belang, betaald met gemeenschapsgeld. Wij willen maar één ding: maximaal resultaat voor school en leerlingen. Dat doel is heilig, die drive zit diep in ons DNA. Daarom ligt onze focus heel bewust op waarde vermeerderen, zodat de leerlingen daar uiteindelijk de vruchten van plukken.

We zijn een ervaren en betrouwbare partner van het onderwijs en stellen ontwikkeling centraal: het stopt niet bij het in kaart brengen van de ontwikkelmogelijkheden ten opzichte van een functie, maar we dragen actief bij aan het benutten van deze ontwikkelmogelijkheden. Want het onderwijs is altijd in beweging, en goed onderwijs is het fundament van onze maatschappij.

Lees meer

Arjo de Groot

Samen waarde toevoegen aan het onderwijs? Neem contact op; dan nemen we samen de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van leerlingen en de wereld om ons heen!

Voordelen

Waardegedreven mentaliteit

In onze samenwerking kun je altijd rekenen op een inhoudelijke en eerlijke reactie. Integriteit, openheid en eerlijkheid zijn voor ons vanzelfsprekende kernwaarden.

Eerlijke tarieven, hoge kwaliteit

Wij werken met de minimale fee die nodig is om ons werk goed te kunnen doen. Genoeg is genoeg: optimale onderwijskwaliteit leveren is immers ons hoogste doel.

Voor Primair Onderwijs
Praktijkervaring

We kennen de problematiek en complexiteit van een schoolorganisatie. Dit stelt ons in staat betere analyses te maken en een team te vormen met de interimmer.

0
Ingeschreven interimmers
0%
Slagingspercentage werving en selectie
0 jaar
Ervaring met interimwerk in het onderwijs
0
Verstuurde Onderwijs Ontwikkelboxen